Een quiz met verschillende opdrachten rond hoofdrekenen. Optellen / aftrekken/ vermenigvuldigen / delen
Op basis van enkele tekstopgaven wordt gecontroleerd of de leerlingen de inhoud van de tekst begrijpen.
Leer de groter en kleiner dan karakters te onderscheiden. Let op de opmerking rechtsboven. Zo kun je het gemakkelijker onthouden.
In dit werkblad wordt het rekenen in het getallengebied 1-10 geoefend.
Kun je de tekstopgaven oplossen?
Zoek de oplossing, hoe de indiaan geschoten heeft!
Los de piramiden in de daken van de huisjes op.
Aftrekken en optellen in het getallengebied tot 100.
Vul in de lege velden de getallen van 2 tot en met 9 in, elk getal mag slechts eenmaal worden gebruikt.
Leer de sommen op de juiste manier uit te rekenen. Maakt het verschil of ik eerst de som tussen de haakjes uitreken of de som zonder haakjes uitreken?
Vul in de lege velden de getallen van 2 tot en met 9 in, elk getal mag slechts eenmaal worden gebruikt.
Aftrekken en vermenigvuldigen met breuken; (gemakkelijke en moeilijke opgaven)
Een quiz voor alle leeftijden. Activeer uw wiskundige cellen en probeer zoveel mogelijk opgaven op te lossen. Natuurlijk mag je ook gebruik maken van de rekenmachine.
Oefen vermenigvuldigingen en deelsommen.
Vermenigvuldigen en delen, oefeningen in een rekenslang weergegeven.
Als je alle sommen juist oplost, kun je de afbeelding in de juiste kleuren inkleuren.
Zoek uit hoe de serie verder gaat en schrijf de oplossingen in de vakjes.
Rekenslangen 0-20
Zoek de weg en los de sommen op.
Leer optellen en aftrekken van 0 - 20.
Los de rekenslangen zo snel mogelijk op!
Los de rekenslangen op.
Vul de ontbrekende nummers in.
De leerlingen vullen in, in het getallengebied 10 door optellen en aftrekken.
Maak de rekenverhalen af.
Schriftelijk optellen, aftrekken en vermenigvuldigen met geld (€ en cent) - schrijf zorgvuldig boven elkaar!
Test je kennis van de basisschool c.q. lagere school!
Verdiep het rekenen met decimale getallen.
Vul de ontbrekende getallen in. De getallen worden verkregen door de som (optellen) van de beide onderstaande getallen.
Zoek uit, wat het juiste getal (van 1 - 9) voor de start is, en in welke richting je met de som moet beginnen. Het getal in het midden is de uitkomst van de berekening.
Een geweldig spel waarbij ook de rekenvaardigheden kunnen worden getraind.
Rond de verschillende getallen af op de aangegeven waarde.
Ken de je basisbegrippen van rekenkundige bewerkingen? Kun je tabellen lezen?
De goochelaar heeft de cijfers betoverd. Probeer de ontbrekende getallen in te vullen.
Controleer de vaardigheden van de leerlingen met betrekking tot vermenigvuldiging, ruimtelijk voorstellingsvermogen en sommen met afgeronde getallen.
Controleer optel- / aftrek- / deelsommen in het getallengebied 1000 / maten en afstanden!
In dit werkblad moeten de kinderen met behulp van de bloemen verschillende eenvoudige sommen opschrijven.
Verschillende optel- en aftreksommen om in te vullen en uit te rekenen.
Kun je de lastige rekenslangen oplossen?
Voltooi de muurtjes door optellen, aftrekken, vermenigvuldigen of delen.
Ook bij de wiskundeles zijn er voorrangsregels. Leerlingen kunnen hun kennis over de voorrangsregels testen!
Los de verschillende rekenopgaven in het getallengebied 20 op.
Rekenopgaven in het getallengebied tot 10 worden met behulp van de tekening (grafiek) opgelost. Veel succes!
Kettingopgaven zijn niet eenvoudig - maar oefening baart kunst!
Opgaven makkelijk / middel / moeilijk. Breuken als decimalen en decimalen in breuken opschrijven; afronden van decimalen; vergelijken (groter / kleiner), optellen en aftrekken met decimalen, rekenen met € en cent
Tekstopgaven - Dit werkblad is een dwarsdoorsnede van rekenkundige bewerkingen in de getallenruimte 1-1000;
Optellen en aftrekken in het getallengebied 1000. Wie wordt de "reken Farao?
Aftrekken in het getallengebied 10 met tekstopgaven.
Vermenigvuldigen en delen in het getallengebied 100; kun je de oplossing vinden?
Optellen en aftrekken in het getallengebied 100; met zelfcontrole
De leerlingen moeten bij deze sudoko-puzzel de ontbrekende getallen (tot 4) c.q. de ontbrekende symbolen invullen.
Hoeveel tijd kost het om van de ene plaats naar de volgende plaats te gaan? Tijdens een rondleiding in de dierentuin kun je het rekenen met de tijd oefenen!
Rekenopgaven bij elke symbolen door een getal moeten worden vervangen en een som ontstaat.
De leerlingen leren optellen en aftrekken op een zeer aantrekkelijke manier.
Knip de kaartjes uit en leg het rekendomino op de juiste manier neer! Optellen in het getallengebied 100 met tientallen overschrijding.
Aanvullen tot 100; zijn de sommen goed of fout?
Dobbelspel; de leerlingen kunnen hun eigen spel en spelregels bedenken. Dit is een voorbeeld, welke uitgebreid kan worden met je eigen variaties.
De leerlingen lossen analogieopgaven voor het optellen en aftrekken zonder overschrijding van de tientallen en onderschrijding in het getallengebied 30.
De leerlingen oefenen de getallen tot en met 30 en ranschikken ze in oplopende volgorde. De optellingen en aftrekkingen zijn speciaal beeldend vormgegeven. De leerlingen stoten op analogieën die bijdragen tot een beter begrip.
De leerlingen oriënteren zich in het getallengebied 10. Daarbij leren ze het begrip vermenigvuldigen als afkorting van het optellen kennen. Ze leren optel- en vermenigvuldigingssommen te combineren en oriënteren zich daarbij op de sprongen op de getallenlijn.
De leerlingen leren het optellen en aftrekken met tientallen in het getallengebied 100. Het werkblad is beeldend ontworpen. Eenvoudige aanvullingen moeten worden uitgevoerd.
De leerlingen oefenen aanvulopgaven met overschrijding van de tientallen. Ze leren eerst het rekenen tot volledige tientallen.
De leerlingen tellen meedere getallen in het getallengebied 10 op. Getallen kunnen verschillend worden samengesteld. De leerlingen moeten verschillende manieren vinden.
De leerlingen leren het optellen en aftrekken in het getallengebied 30 met overschrijding. Daarbij rekent ment eerst op het dichtstbijzijnde tiental.
De leerlingen oefenen het omgaan met geld. Ze vullen aan of verminderen op hele tientallen. Daarbij stoten ze op analogieën, die hen bij het rekenen helpen.
De leerlingen oefenen het optellen en aftrekken in het getallengebied 20. Op dit werkblad, vindt men ook aanvul- en soortgelijke oefeningen.
De leerlingen voeren optellingen en aftrekkingen met tientallenonderschrijding in het getallengebied 20 door. Daarbij lossen de analogieopgaven op.
De leerlingen rekenen in het getallengebied 10. Ze lossen aanvuloefeningen op. Tellen op en voeren daarbij omkeer oefeningen door aftrekken uit.
De leerlingen oefenen optellen en aftrekken in het getallengebied 10 en kunnen hun resultaten doormiddel van zelfcontrole nakijken.
De leerlingen tellen in het getallengebied 10 vooruit en achteruit. Ze voeren eenvoudige optelsommen uit en lossen omgekeerde opgaven door aftrekken op.
De leerlingen leren om te gaan met euromunten. Ze oefenen daarbij het optellen en aftrekken op een eenvoudige wijze in het getallengebied 100.
De leerlingen leren om te gaan met euromunten. Ze oefenen daarbij het optellen en aftrekken op een eenvoudige wijze in het getallengebied 100.
De leerlingen tellen op en trekken af in het getallengebied 7. De beeldende weergave ondersteunt het begrip.
De leerlingen trekken af en tellen op in het getallengebied 6. De beeldende weergave ondersteunt het begrip. De leerlingen leren, dat men bij deze berekeningen elk een test uit kan voeren.
De leerlingen tellen op, trekken af en lossen invulopgaven in het getallengebied 5 op.
De leerlingen moeten aan- en invuloefeningen in het getallengebied 6 oplossen.
De leerlingen oefenen het vermenigvuldigen en delen met het getal 4. Ook moet er een tekstopgave worden opgelost.
De leerlingen leren op een eenvoudige manier om in te getallengebied 10 af te trekken. Het min-teken (-) wordt gebruikt. De picturale representatie ondersteunt het begrip.
De leerlingen leren op een eenvoudige manier om in te getallengebied 10 af te trekken. Het min-teken (-) wordt gebruikt. De picturale representatie ondersteunt het begrip.
Door eenvoudige rekenkundige puzzels oefenen de leerlingen het vermenigvuldigen. Bovendien is het werkblad een goede hoofdrekenen training.
De leerlingen leren optellen op aftrekken met hele tientallen in het getallengebied 100. Daarbij moeten eenvoudige invuloefeningen worden uitgevoerd.
De leerlingen leren het aanvullen tot 100. Ze rekenen daarbij eerst tot het volgende tiental en vullen vervolgens aan tot 100.
Het werkblad behandelt het optellen en aftrekken van tientallen en hondertallen in het getallengebied 1000.
De leerlingen rekenen met tekstopgaven in het getallengebied 100.
Hier leren de leerlingen optellen en aftrekken in het getallengebied 20 met en zonder overschrijding van de tientallen.
Rekenen in het getallengebied 10. De studenten controleren de uitkomsten op hun juistheid. Daarnaast leren de studenten het getal 10 te ontbinden.
aftrekken in het getallengebied 20. Hier worden met de leerlingen rekenopgaven uitgewerkt zonder overschrijding van de 10.
Optellen in het getallengebied 20. Hier worden met de leerlingen overschrijdingen van tientallen uitgewerkt.
Hier leren de leerlingen hoofdrekenen in het getallengebied 30 Eenvoudig optellen en aftrekken, en invuloefeningen met over- en onderschrijding van tientallen moeten bij voorkeur zonder hulp worden opgelost.
Hier leren de kinderen optellen en aftrekken in het getallenbereik tot 30 met en zonder overschrijding van tientallen.
Eenvoudige berekeningen met tientallen en eenheden in de getallenruimte 100. De leerlingen herkennen eenvoudige analogieën. Zij suppleren c.q. trekken af tot hele tientallen.
De leerlingen leren de tientallen tot 100 kennen, en moeten de buren van de tientallen kennen. Eenvoudige rekenopgaven (aanvullen, aftrekken) zijn reeds het hoofd te bieden.
De leerlingen leren hier te delen met eenvoudige getallen. Ze oefenen de juiste manier van uitspreken van de deling en herhalen eenvoudige vermenigvuldigingen.
Hier leren de leerlingen optellen en aftrekken in het getallengebied 100 met tientaloverschrijdingen en -onderschrijding.
Volg Aduis nu - Klik hier en ontvang de nieuwste informatie op